Xyron Ignatia wint jeugdwedstrijd 2024 van HSV Elden

Zaterdag, 29 juni 2024

Xyron Ignatia heeft dit jaar de jeugdwedstrijd van HSV Elden gewonnen. Er werd gevist op de de totale lengte van de gevangen vis. Xyron ving in totaal voor 102 cm aan vis. De tweede plaats was voor Delano Roodakker met 83 cm en de derde plaats voor Brighton Cloteda met 66 cm.

De wedstrijd vond plaats op zaterdag 29 juni van 9 tot 12 uur. Het was mooi weer, niet te warm en zeker niet te koud. De onderhoudscommissie had aan het begin van de week voldoende visplaatsen vrijgemaakt van vederkruid en andere waterplanten. Hierdoor konden alle kinderen vrijuit vissen.

Altijd is er nadat het startsignaal is gegeven de vraag van "zou er wel vis worden gevangen vandaag?" Gelukkig vingen 8 van de 11 deelnemers 1 of meerdere vissen. Xyron en Delano wisten beide 9 vissen te vangen, alleen ving Xyron een paar grotere vissen erbij. Daarmee wist hij de eerste plaats voor zich op te eisen, en kon hij de beker en bijhorende prijs in ontvangst nemen. Speciale dank voor de prijzen gaat uit naar Hengelsportzaak Anton Corton in Heteren. Dankzij deze hengelsportzaak gingen ook dit jaar weer alle kinderen met een leuke prijs naar huis.

Xyron met de beker en een mooie werphengel als eerste prijs

Ondertussen was er nog een visser ten tonele verschenen in de vorm van een grote snoek. Tja, en waar de grote snoek zit gaan de kleine vissen graag ergens anders naartoe. Dit gaf wat hilariteit. De snoek heeft het op drie plaatsen geprobeerd, maar uiteindelijk gaf hij het op.

Meneer of mevrouw snoekmans

De grootste vis van de ochtend werd gevangen door Djay Hallatu, een mooie voorn van 20 cm.

Er zijn ook door diverse mensen foto's gemaakt tijdens deze wedstrijd. De foto's kun je hier terugzien.