Reglement

REGLEMENT HENGELSPORTVERENIGING ELDEN T.A.V. HET VISSEN IN DE KOLK AAN DE RIJKSWEG IN ELDEN.

Algemene bepalingen:
  • De sportvisser is verplicht controleurs het bewijs van lidmaatschap, eventueel gevangen vis en het vistuig te tonen.
  • Iedere hengelaar is verplicht eigen afval mee te nemen of te deponeren in de daarvoor geplaatste afvalbak.
  • De sportvisser mag hier maximaal met 2 hengels vissen.
  • Het is niet toegestaan om in de gesloten tijd (1 april tot laatste weekend in mei) met kunstaas, een stukje vis of een dode vis te vissen.
  • De gevangen vis moet onbeschadigd in hetzelfde water worden teruggezet, uitgezonderd zonnebaars. De zonnebaars dient uit het water te worden gehaald en direct te worden gedood.
  • De jeugd beneden de 16 jaar dient hier onder begeleiding van een volwassene te vissen.
  • Het is niet toegestaan om het land van de aanwonende eigenaren te betreden, anders dan langs het viswater.
  • Overtreding van de bepalingen of de verenigingsregels kan sancties tot gevolg hebben. Deze sancties worden bepaald door het bestuur.
  • Als vereniging hebben we looprecht op de groene gedeelten van de kaart. De vlonders die liggen in het rode gedeelte op de kaart zijn alleen te gebruiken tijdens viswedstrijden aan de kolk of voor aanwonenden.

Het is verboden:
  • te voeren met aardappelen, vleesmeel en vismeel. Overig lokaas mag met mate worden gebruikt tot maximaal 1 kilo voer per vissessie. NB: Het voeren van grote hoeveelheden voer in verband met het vissen op karper is niet gewenst. Dit in verband met kans op algengroei en zuurstoftekorten in het water.
  • om voor de vissessie uit voor te voeren. Het van te voren voeren van een visplek geeft niet het recht van vissen op deze plek. Claimen van een visstek is dus niet toegestaan!
  • te vissen tussen 1 uur na zonsondergang en 1 uur voor zonsopgang. Nachtvissen is dus niet toegestaan!! In de maanden juni, juli en augustus is het toegestaan te vissen tot 24.00 uur.
  • om gebruik te maken van een tent of een bivy langs dit water.
  • te kamperen, kampvuren maken of te barbecueën aan het water.
  • om hengels onbeheerd in het water te laten liggen.
  • om met meer dan 1 hengel te snoeken.
  • om een metalen leefnet te gebruiken.
  • om met een dreg te vissen.
  • om gekleurde maden te gebruiken voor het vissen alsook voor het voeren.