HSV Elden gaat over op IBAN

Dinsdag, 10 september 2013

Vanaf februari 2014 zijn betalingen alleen nog maar mogelijk met het langere rekeningnummer IBAN (International Bank Account Number). En gebruikt iedereen de Europese (SEPA-) standaarden voor betaalmiddelen als overschrijvingen en incasso’s. Het overgaan op IBAN heeft consequenties voor de incasso van het lidmaatschapsgeld. Van alle leden moet HSV Elden namelijk opnieuw toestemming vragen voor een automatische incasso. Aangezien wij niet willen wachten tot 1 februari 2014, willen wij al voor de contributie van het jaar 2014 (betaling in november 2013) overgaan op IBAN.

In oktober krijgen alle leden een brief in de brievenbus. Bij deze brief zit een nieuwe machtigingsbijlage. Wij vragen dan ook aan alle leden om deze machtiging ingevuld retour te sturen, zodat we per 1 november 2013 de nieuwe incasso kunnen uitvoeren.

IBAN is een langer rekeningnummer dat voor een deel bestaat uit uw huidige nummer. U kunt uw IBAN-nummer tegenwoordig al vinden op uw bankafschriften of op de site van uw bank. IBAN bestaat in Nederland uit 18 tekens. Het is uw huidige rekeningnummer vooraf gegaan door de landcode, een controlegetal, letters die uw bank aanduiden en een aanvulling met nullen. Zie ook het onderstaande voorbeeld:

Heeft u nog vragen over IBAN, dan verwijzen wij u door naar de website www.overopiban.nl.