Het Samen Vissen project bij HSV Elden

Woensdag, 27 maart 2024

HSV Elden is een samenwerking aangegaan met de Arnhemse sportfederatie. Via deze federatie, in combinatie met het Arnhemse sportbedrijf, heeft HSV Elden voor de komende 5 jaar een budget gekregen om het Samen Vissen project verder uit te rollen. Met dit budget gaan we ook dit jaar weer een aantal vismiddagen organiseren voor zorginstelling Regina Pacis in Arnhem. Daarnaast kunnen we meer doen met jeugd en bijvoorbeeld voor mensen die lijden aan PTSS. We geven al deze doelgroepen een kans om eens ontspannen aan de waterkant te zitten en te genieten van de natuur.

Vislessen voor de jeugd
Afgelopen jaar heeft HSV Elden ook een middag gevist met kinderen van SO Lichtenbeek. Daarnaast hebben we een jongen begeleid die zelf wilde gaan vissen, en waarbij de ouders geen verstand hadden van vissen. De jongen zelf kampt met autisme en heeft een 'rugzakje'. Onder deskundige begeleiding hebben wij de jongen en zijn moeder kunnen helpen bij het uitoefenen van zijn hobby.

Vrijwilligers
Het bestuur is voor dit project altijd op zoek naar extra vrijwilligers die een handje willen helpen en eens mee willen vissen. Denk aan het verlenen van hand en spandiensten tijdens een Visles voor scholen, of het begeleiden van zorgbehoevenden bij hun middag aan de waterkant.