Ook de dames van Zorglocatie Regina Pacis vangen vissen op Presikhaaf

Woensdag, 23 augustus 2023

In het kader van project SAMEN VISSEN met bewoners van Zorgcentra beleefden de heren van Regina Pacis op 10 augustus al een heerlijke ochtend aan de grote vijver op Presikhaaf. In navolging hierop hebben dames van dit zorgcentrum dit op dinsdagmiddag 22 augustus nog eens overgedaan. Dat heren beter kunnen vissen dan dames is blijkbaar toch een fabeltje. In anderhalf uur tijd wisten de dames ruim 20 mooie vissen te vangen. Eerlijkheidshalve dient vermeldt te worden dat er enkele deelnemers voor de 2e keer aanwezig waren, dat zegt op zich al genoeg over hun eerdere beleving. Het verzoek voor deze middag was door Attent Zorg direct na het eerdere succes ingediend bij Hengelsportfederatie Midden Nederland. Net als op 10 augustus hebben Hengelsportverenigingen Elden en De Serpeling deze middag verzorgd.

De grote vijver langs de IJssellaan op Presikhaaf bleek opnieuw een prima stek. Gemakkelijk bereikbaar met vervoer en rolstoel, overzichtelijk en veilig. Net als bij de vorige editie vingen zowel deelnemers als begeleiders hun visjes die keurig werden geland en teruggeplaatst. Blankvoorn was de meest gevangen soort maar ook ruisvoorn en baars werden gescoord. Het voordeel van de een op een begeleiding is dat deelnemer en coach voldoende tijd hebben om ook over andere zaken dan vissen te praten. Dit alles maakt zo`n gezamenlijke activiteit heel speciaal.

Dat de vijver vol zit met rode Amerikaanse rivierkreeften bleek ook nu snel duidelijk. Een jeugdige bezoeker wist er met een schepnetje binnen 10 minuten 3 te vangen. Vol trots werden ze aan de groep getoond en een begeleidende vis coach gaf alle informatie over deze ongewenste soort. Na anderhalf uur hengelplezier nam de zorggroep afscheid van de organiserende hengelsport. Naast beide eerdergenoemde verenigingen was ook een medewerker van Hengelsportfederatie Midden Nederland aanwezig. Decathlon Arnhem voorzag de groep van lokaas en maden.

Vrijwilligers van HSV Elden en HSV De Serpeling werken samen

“Gaan we dit volgend jaar opnieuw doen?” vroegen deelnemers vanuit de zorggroep. De hengelsport gaat deze vraag zeker positief beantwoorden. Samen vissen is spanning en ontspanning ineen, het verbindt, geeft rust en je maakt er vrienden mee.
Bent u geïnteresseerd in het project SAMEN VISSEN kijk dan eens op www.samenvissen.nl.

De foto's van beide middagen vindt u hier.