Jore Hasselaar wint jeugdwedstrijd HSV Elden

Zondag, 9 juli 2023

Jore Hasselaar is winnaar geworden van de jeugdwedstrijd van Hengelsportvereniging Elden. Hij wist in een tijdsbestek van 2 uur de meeste vis te vangen. Evy Dieker, de winnares van vorig jaar, werd dit jaar tweede. Het verschil in gevangen vis bleek uiteindelijk 1 cm te zijn. Axel de Boer werd derde.

Op zondagochtend 9 juli om 9:00 uur verzamelden 10 kinderen zich bij onze eigen kolk aan de Rijksweg-West in Elden. Het was toen al warm qua temperatuur, en het beloofde echt een warme dag te worden. Gaan de vissen dan wel bijten vroegen we ons af. Nadat iedereen een plekje had gevonden werd het startsignaal gegeven. Na een kwartier vissen kwamen de eerste vissen, een paar baarsjes, dan toch boven water. Naast baars werden er ook een paar ruisvoorns, een blankvoorn en twee zonnebaarzen gevangen.

Er werd gevist op lengte van de vis. De totale lengte van alle gevangen vissen door een deelnemer werd opgemeten. De gevangen vis werd in een emmer gedaan, gemeten, en daarna weer teruggezet in het water. De zonnebaarzen werden echter apart gehouden. Deze mogen immers niet meer worden uitgezet, omdat het hier een invasieve vissoort betreft.

Het water gaf gelukkig wat verkoeling op deze warme dag

Uiteindelijk werden er op diverse plaatsen rondom de kolk enkele vissen gevangen. Jore Hasselaar ving drie vissen met een totale lengte van 38 cm. Daarmee werd hij de winnaar. Evy Dieker ving ook drie vissen, maar met een totaallengte van 37 cm. Axel de boer ving twee vissen met een totale lengte van 26 cm. Jimi Krebbers ving 1 mooie voorn van 16 cm en Tjalle Hasselaar ving een zonnebaars van 12 cm.

De kinderen en ook de begeleiders werden tussendoor voorzien van drinken en een zakje chips. Na afloop kwamen de kinderen bij elkaar en werd de einduitslag verteld en de beker voor de eerste prijs uitgereikt. Decathlon Arnhem Rijnhal heeft drie mooie prijzen ter beschikking gesteld, alsmede de maden en het lokvoer. Daar zijn we als vereniging erg dankbaar voor. Daarnaast heeft HSV Elden ervoor gezorgd dat uiteindelijk alle kinderen met een prijs naar huis gingen, ook de kinderen die niets vingen.

Voorzitter John Beijer reikt de beker voor de eerste plaats uit aan Jore Hasselaar

Ondanks de warme temperatuur en het feit dat niet alle kinderen een vis konden vangen was het een geslaagde ochtend. De foto's van de jeugdwedstrijd kun je hier vinden. Met dank aan Eddie Wolsink en John Beijer. De einduitslag van de wedstrijd is hier terug te vinden.

Alle deelnemers op de foto