Harde wind en harde stroming zorgen voor moeilijke visserij tijdens 4e wedstrijd

Maandag, 3 juli 2023

Op zondagochtend 2 juli werd de 4e wedstrijd van de seniorencompetitie gevist aan de Linge bij Huissen. Harde wind, een harde stroming en veel drijvende waterplanten die met de stroming meekwamen zorgden voor een moeilijke visserij. Van de 11 deelnemers wisten maar liefst 5 mensen geen vis te vangen. Joop Stoffels ving 1 vis, maar dat was gelijk een brasem van meer dan 3 kilo. Daarmee wist hij de wedstrijd te winnen.

Om kwart over zeven werd er geloot voor de plaatsen. 11 vissers waren aanwezig. Na het begin van de wedstrijd om 8 uur begon het steeds harder te waaien. De met de stroom mee drijvende waterplanten maakten het er ook niet makkelijker op. Uiteindelijk wisten zes deelnemers vis te vangen.

Joop Stoffels met een kapitale brasem. Na weging bleek deze meer dan 3 kilo te wegen.

De uitslag van de vierde wedstrijd en de tussenstand in de competitie vind je hier. Voor de koppositie gaat het nek aan nek tussen Johan Cremers en Frits Tiecken. Harrie Kootstra staat derde maar al op een straatlengte achterstand. Vanaf de komende wedstrijden kan het slechtste resultaat worden weggestreept, omdat de beste vier wedstrijden meetellen voor het eindresultaat. Je gaat dan zien dat de stand in punten dichter bij elkaar komt.