Tegenvallende vangst tijdens eerste seniorenwedstrijd

Donderdag, 8 juni 2023

Op woensdagavond 7 juni is de eerste seniorenwedstrijd gevist. Maar liefst 12 deelnemers hadden zich bij de wedstrijdleiding gemeld. We wisten al dat de avondvierdaagse langs ons parcours zou komen, dat schrok ons als vissers niet af. De organisatie van de avondvierdaagse had er meer moeite mee en belde zelfs de politie. Gelukkig lieten wij als vissers meer gezond verstand zien. Dan de wedstrijd. Uiteindelijk liet Wim Deegens zien waarom hij in 2022 kampioen was, door het hoogste gewicht aan vis aan te bieden.

Om 18 uur werd het startschot gegeven. Rond kwart voor 7 kwamen de eerste wandelaars langslopen. Gedurende een uur van de wedstrijd was het daarna meer een veredelde visles aan de jeugd, dan een wedstrijd. We hebben ons als vereniging in ieder geval weer goed laten zien, getuige de vele positieve reacties van alle wandelaars.

John Beijer en de vele wandelaars waren allemaal goed gemutst

Werd er dan nog vis gevangen gedurende de rest van de avond? Weinig. De voorgaande weken werd er veel brasem en grote voorn gevangen. Deze lieten zich deze avond op een enkele vis na niet zien. Uiteindelijk wisten tien van de twaalf deelnemers 1 of meerdere vissen te vangen.

De volledige uitslag is hier te vinden.