In Memoriam: Jan Knuiman

Zaterdag, 10 september 2022

Na een mooi en arbeidzaam leven is op 27 augustus 2022 ons erelid Jan Knuiman overleden. Jan is 94 jaar geworden en is een van de oprichters van hengelsportvereniging Elden. In mei 1964 was Jan onze eerste voorzitter. Jan was een visser in hart en nieren en heeft tot op zeer hoge leeftijd meegedaan bij onze wedstrijden.

Jan werkte lang samen met Cor op de boerderij van zijn vader tot op het moment dat Gemeente Arnhem hun grond nodig had. Hij verhuisde naar Escharen waar hij samen met zijn vrouw Riet een boerderij kocht en een nieuwe toekomst vond met een fijn gezin. Ook in die periode bleef vissen heel belangrijk voor hem en hij was maar al te graag bij onze wedstrijden. Het is niet dus niet zomaar dat de foto op de rouwkaart degene is die nu is bijgevoegd. De foto met een prachtige winde is gemaakt op 28 september 2008 op de kribben in de Rijn bij Heteren.

Wij wensen zijn vrouw Riet, kinderen en kleinkinderen alle sterkte met dit verlies.

Bestuur Hengelsportvereniging Elden.