Leden Arnhemse hengelsportverenigingen willen actie tegen totaalverbod hengelsport

Donderdag, 4 augustus 2022

De afgelopen weken hebben we diverse uitnodigingen verstuurd om een vragenlijst in te vullen. Ruim 25% van de leden heeft de vragenlijst ingevuld. We willen jullie daarvoor heel erg hartelijk bedanken. De resultaten zijn nu ook bekend. 97% van de leden geeft aan dat er actie moet worden ondernomen tegen het totaalverbod op de hengelsport in Arnhem.

Opvallend is dat de leden niet alleen aangeven dat het om het persoonlijke aspect gaat (ik), maar ook om de maatschappelijke verantwoordelijkheid die wij met z’n allen hebben voor elkaar (wij) en voor een gezonde visstand.
  • Wat de hengelsport de mens brengt (72,7%)
  • Zorgen voor een gezonde visstand en bijbehorend viswaterbeheer (76,8%)
  • We doen dit ook voor sportvissers in andere gemeenten waar dit ook kan gebeuren (48,1%)

Er is grote, zeer grote bereidheid onder de leden om mee te werken aan de acties. 557 leden willen zich hiervoor vrijwillig inzetten. Wat een mooi resultaat! Samen met jullie willen we de komende maanden acties gaan uitzetten. Daarom organiseren we op maandag 12 september om 20 uur een bijeenkomst voor alle leden. Hierover zullen wij u nog persoonlijk berichten eind augustus.

Mocht u vragen hebben hierover kunt u contact opnemen met info@hsv-elden.nl.
Nogmaals bedankt en wij kijken uit naar uw komst!