Nieuw Oekraïens lid vraagt hulp

Vrijdag, 1 juli 2022

Dit bericht plaatsen wij op onze site naar aanleiding van een vraag van Natalia Plugina. Natalia komt uit de Oekraïne en is daar gevlucht voor het oorlogsgeweld. Zij is lid van het nationale Oekraïense karpervissersteam voor vrouwen. In 2021 wonnen ze de kwalificatiefase en mogen ze Oekraïne vertegenwoordigen in het eerste officiële Wereldkampioenschap karpervissen voor vrouwen. Het wereldkampioenschap vindt plaats in Oxford, Groot-Brittannië van 31 augustus tot 3 september 2022.

"Wij zijn gewone vissersvrouwen uit het hele land die moesten vluchten voor de oorlog. Zoals veel Oekraïners tegenwoordig, zijn we bang voor onze families, kinderen, broers en echtgenoten. Velen van ons zijn onze huizen, zaken en banen al kwijt. Sommigen van ons werden toevluchtsoorden, sommigen worstelen nog steeds in Oekraïne en we rouwen nog steeds om de doden van familieleden, buren en vrienden", aldus Plugina.

"Hoe dan ook, we zullen onze dromen niet opgeven en ons niet overgeven. We hebben nog hoop op de nabije overwinning. Net als alle andere Oekraïners proberen we nog steeds te doen wat we kunnen om ons geliefde land te steunen. We hebben de kracht van onze wil niet verloren en we zijn onze dromen niet vergeten. Iedereen in het team heeft gedroomd om deel te nemen aan het WK, en op dit moment willen we daar komen. We zullen de wereld laten zien dat Oekraïne leeft en hoe dan ook zal zegevieren."

"We zijn oprecht dankbaar voor alle steun en hulp die mensen over de hele wereld aan Oekraïne hebben gegeven. Steun die zo hard nodig is in deze moeilijke tijden. "We vragen uw hulp en financiële steun om het voor ons mogelijk te maken om deel te nemen aan de Carp Fishing World Cup. We bereiken collega-vissers en vissersvrouwen over de hele wereld - help ons onze droom waar te maken."

Heeft u ideeën, of wilt u het team steunen, neem dan contact op met Natalia. Dat kan via ons e-mailadres (info@hsv-elden.nl). Wij sturen de mails dan door naar Natalia.

Het Oekraïense team