Evy Dieker wint de jeugdwedstrijd

Maandag, 27 juni 2022

Op zaterdag 25 juni werd weer de jaarlijkse jeugdwedstrijd van HSV Elden gehouden. Plaats van de wedstrijd was weer onze eigen kolk van Knuiman. Dit jaar hadden we helaas concurrentie van diverse voetbaltoernooien die nog erg laat in het jaar werden gehouden. Daardoor viel de opkomst een beetje tegen. Maar de pret was er niet minder om. Uiteindelijk won Evy Dieker de wedstrijd met een totaal van 10 vissen en een totaallengte van 102 cm.

Zeven deelnemers en begeleiders hadden zich verspreid langs de oever van onze kolk. Van te voren waren we benieuwd of er veel vis gevangen zou worden, want het water is op dit moment erg helder. In het voorjaar was nog 100 kilo aan blankvoorn uitgezet, maar deze lieten zich in de afgelopen weken nog niet erg zien. Maar uiteindelijk kon Evy Dieker in een tijdsbestek van 2 uur tien vissen vangen, waardoor ze afgetekend de wedstrijd won. Dat er veel vis in de hoek van Evy zat bleek wel uit het feit dat haar broertje Beau Schneiders tweede werd met 5 vissen met een totaallengte van 47 cm en Juul Schneiders maakte het familiefeest compleet met de vangst van 4 vissen met een lengte van 42 cm.

Evy Dieker ontvangt de beker die hoort bij de eerste prijs. De beker werd uitgereikt door bestuurslid Remon Robbers

De vangst bestond dit jaar uit ruisvoorns en zonnebaarzen. De zonnebaarzen zijn helaas ooit uitgezet in onze kolk, maar nu bij de jeugdwedstrijd zorgden deze vissen ervoor dat de meerderheid van de deelnemers toch een visje kon vangen. Zowel Jayden Pangemanann als Bram Wannet wisten dankzij de vangst van een zonnebaars van 10 cm op vierde plaats uit te komen. Helaas vingen Damian Pultrum en Boris Winter dit jaar geen vis, alhoewel Damian er nog dicht bij was. Tot twee keer toe ontsnapte een baars voordat deze geland kon worden.

Gelukkig gingen alle deelnemers wel met een mooie prijs naar huis. Decathlon Arnhem zorgde voor een mooie sponsordeal, waardoor we mooie prijzen konden uitdelen aan alle deelnemers.

Concentratie op en top bij Jayden Pangemanann

Voor volgend jaar hebben we besloten om de jeugdwedstrijd een week later te houden, dus in het eerste weekend van juli. Meer foto's van de jeugdwedstrijd vindt u hier. De foto's zijn gemaakt door Henk Proper.