Geslaagd dagje vissen op Het Broek in Gendt

Maandag, 23 mei 2022

Samen met Decathlon Arnhem organiseerde HSV Elden een dagje vissen op de witvisvijver van Het Broek in Gendt. Het was voor het eerst dat we dit evenement op de kalender hadden staan. Het weer werkte goed mee met zon en 24 graden. Ook de vissen werkten mee, iedereen kon wel een aantal karpers en soms zelfs een zeelt aan de haak slaan.

Decathlon Arnhem had een aantal demo plaatsen klaargezet waar leden om en om eens konden proberen om op een andere manier te vissen. Zo hadden de mensen van Decathlon Arnhem een aantal vaste hengels met elastiek in de top meegenomen. Dit voor de leden die nog nooit op deze manier hadden gevist. Maar ook hadden ze een aantal feeder hengels meegenomen.

Decathlon Arnhem had een aantal demoplaatsen opgesteld waar mensen hengels konden uitproberen

Daarnaast kon je met je eigen hengel proberen om de witvissen zoals karpers, kleine spiegelkarpers en zeelten te vangen. Dat dit lukte was rondom de vijver goed te zien.

Ook onze jeugdleden wisten hun visje te vangen

Zoals gezegd was het voor het eerst dat Decathlon Arnhem en HSV Elden dit evenement organiseerden. Er was bij een enkeling een misverstand ontstaan dat je zelf helemaal geen hengel hoefde mee te nemen en dat je alleen maar kon vissen met materiaal wat ter beschikking was gesteld. Daar zullen we volgend jaar, wanneer we het evenement opnieuw organiseren, beter op communiceren. Maar al met al was het een geslaagde dag en dus voor herhaling vatbaar.

Frits Tiecken liet zien dat de oudere garde ook goed vis kon vangen

Om alle mooie foto's te zien die er zijn gemaakt op deze dag kun je hier klikken