Onderhoud Kolk van Knuiman

Maandag, 2 mei 2022

Op vrijdag 29 en zaterdag 30 april hebben leden van hengelsportvereniging Elden de kolk aan de Rijksweg een stevige opknapbeurt gegeven. Op vrijdag het plan doorgesproken en is al een groot deel van de oever gemaaid. Ton Peelen en nieuw bestuurslid Henk Proper hebben diezelfde dag alle losse delen + rommel uit de oeverzone verwijderd. Op zaterdag waren ook Harrie met zoon Chris van de partij en met 5 man was in de loop van de middag de 1ste klus van 2022 geklaard.

Tijdens de afgelopen storm waren enkele bomen omgewaaid, die zijn allemaal kleingemaakt en verwijderd. Verder is op een aantal plaatsen extra ruimte gemaakt om te lopen en te vissen. De leden die binnenkort gaan vissen zullen dat zeker gaan bevestigen. Alle snoeihout is nabij de ingang aan de Rijksweg op een grote hoop gelegd en de Gemeente Arnhem is via het aangifte programma FIXI op de hoogte gebracht.

Erg leuk voor de leden om beide dagen bij Ria & Cor Knuiman gast te zijn en de zelf meegebrachte cake, tompoezen en puddingbroodjes pasten perfect bij de heerlijke koffie van Ria. Gezellig kletsen in een windvrije hoek aan de kolk: daar moet je even tijd voor nemen!!

Dode karpers
Zorgelijk is wel dat afgelopen week een grote dode karper was gesignaleerd, Op zaterdag is een 2e grote dode karper uit het water gehaald. Beide vissen waren schubkarpers met een geschat gewicht van 15-20kg, wellicht woog de laatst gevonden karper zelfs meer. De karpers zijn door het bestuur van een goede rustplaats voorzien.

Dode karpers - virus??

Na afloop werd met familie Knuiman nog nagebabbeld terwijl een grote groep dikke brasems zich in de bovenlaag liet zien. Da`s een goed teken en wellicht dat we ze deze zomer nog eens tegenkomen!

Nogmaals dank voor alle helpende handen!