Geslaagde dag bij forellenvijvers Gendt

Dinsdag, 26 april 2022

Op zaterdag 23 april mag het dan weer: forelvissen met onze club in Gendt. Na 2 jaar afwezigheid vanwege corona hebben leden + gasten van onze club weer op forel gevist. Een prachtige dag en met 13 deelnemers een hele vijver voor ons alleen, wat wil je nog meer. Ja, vis vangen is hierop het antwoord!

Al vanaf 07:30 uur zijn de eerste leden al bij de vijver en zoeken slim een windvrij plekje. Nu kent iedere hengelaar wel het gezegde: “ wind op de kant is vis in de hand” maar die vlieger gaat deze dag niet helemaal op. Alle 13 deelnemers rond de vijver vangen hun forellen en van de 40 uitgezette forellen + 1 zalmforel zwemmen er tegen half 10 niet veel meer rond. Reden voor het bestuur om nog eenzelfde kruiwagen met vis uit te zetten.

Op dat moment is met iedereen afgesproken dat de forel-wisseltrofee bij diegene gaat belanden die het dichtst in de buurt van half 11 een forel zal vangen. Nu hebben we Harrie Kootstra vorig jaar net voor tijdslimiet de Knuiman Bokaal zien winnen met een forse zeelt. Ditmaal gaat hij datzelfde kunstje herhalen op de forelvijver. Om 10:27 vangt hij een forel en de 6 minuten daarna zijn heel spannend, vooral voor hemzelf. Natuurlijk, het is maar een geintje ....maar toch!

Na afloop worden de vissen geteld en verdeeld onder de aanwezigen. Berry van de Broek is met 10 forellen “ man van de dag” en daar zit ook nog zo`n dikke zalmforel bij. De bokaal wordt met gepaste trots door Ton Peelen, hij mocht hem 3 jaar hebben, aan Harrie overhandigt.

Een heerlijke morgen, alom tevreden hengelaars en volgend jaar gaan we er weer voor!