Nieuwe vis in de kolk aan de Rijksweg

Vrijdag, 28 januari 2022

Op woensdag 26 januari is nieuwe pootvis uitgezet in de kolk aan de Rijksweg. Het plan hiervoor lag er al 2 jaar maar corona en het niet meer kunnen leveren van pootvis door beroepsvisser Kalkman waren hier debet aan. Aan de wens van de leden, maar vooral ook van die van Cor Knuiman, is nu gehoor gegeven. In de kolk zijn gisteren 100 kg maatse blankvoorn en 5 spiegelkarpers uitgezet. De mooie blankvoorns zijn gesponsord door Cor Knuiman die ze vanuit de stoel kan zien zwemmen!

Het bleek afgelopen jaren lastig om mooie blankvoorns te vangen in onze mooie kolk. Volgens ingewijden zijn er nogal wat verdwenen door vraatzuchtige aalscholvers. Zeker weten doe je dit nooit maar op basis van waarnemingen lijkt dit goed mogelijk. Op woensdagochtend 26 januari is door Viskwekerij St.Pieter uit het Belgische Zonhoven een mooie vracht vis afgeleverd. Stipt op tijd kwam de chauffeur met de vis aan in Elden en met helpende handen van enkele leden is de vis keurig in de kolk overgebracht.

Aankomst van de vis uit België

De 5 spiegelkarpers van 1.5 tot 2.0 kg zijn individueel gefotografeerd om de groei in de komende jaren te volgen. Klik hier voor de foto's van alle spiegelkarpers. Een mooie kans voor onze karpervissers de groei van deze vissen in de komende jaren te volgen.

Eén van de vijf nieuwe spiegelkarpers

In het komende seizoen worden ook 4 avondwedstrijden in de kolk georganiseerd als onderdeel van de 6 wedstrijden voor het koningschap. We zijn allemaal benieuwd of de nieuwe vis zich laat vangen!

Prachtige blankvoorns