Wijzigingen in het reglement voor het vissen aan de kolk

Woensdag, 4 november 2020

Ondanks dat we geen ledenvergadering hebben kunnen houden, hebben we als bestuur besloten om (voorlopig) een aantal wijzigingen door te voeren voor het vissen aan de Kolk van Knuiman. In het afgelopen jaar hebben we gemerkt dat de regels bij niet iedereen altijd even duidelijk waren. Ook waren een aantal regels verouderd. Tot slot hebben we een aantal regels toegevoegd omdat er in het afgelopen jaar meerdere malen overlast is geweest. In de eerstvolgende ledenvergadering zal het nieuwe reglement worden besproken en geƫvalueerd.

Enkele belangrijke wijzigingen zijn:

• De periode dat er met kunstaas en dood aas op baars en snoek mag worden gevist is aangepast aan de huidige tijd en de gesloten tijd zoals Sportvisserij Nederland dit hanteert. Het seizoen dat er met kunstaas mag worden gevist loopt van de laatste zaterdag in mei tot eind maart.

• Het voorvoeren van lokaas voor het vissen op karper is verboden. Per vissessie mag maximaal 1 kg voer worden gebruikt. Dit om overmatige algengroei en zuurstoftekort in het water tegen te gaan. Dit voorkomt tevens dat mensen een visplek gaan claimen.

• Het gebruik van een zogenaamde bivy of tent is niet toegestaan.

Het volledige, nieuwe reglement is te vinden op onze website en in het ledenboekje dat eind december bij alle leden in de bus valt.