Duidelijkheid ten aanzien van de reglementen aan de kolk in Elden

Dinsdag, 2 mei 2023

Jammer genoeg blijken de regels voor het vissen aan onze kolk niet bij iedereen even duidelijk te zijn. Vooral het looprecht en visrecht roept vragen op, maar ook merken we dat mensen willen nachtvissen aan de kolk. Nachtvissen is in alle wateren in Elden echter niet toegestaan!

Looprecht en visrecht
Wanneer je kijkt bij reglement op onze website, zie je een kaart staan. Deze kaart zal ook onder dit artikel worden geplaatst. De groen gearceerde delen mogen worden belopen. De rood gearceerde delen is privĂ© terrein. Er zijn wel een aantal vlonders geplaatst in het rood gearceerde gedeelte aan de zuidzijde van de kolk. Deze vlonders zijn echter alleen bedoeld voor viswedstrijden en familie en vrienden van de aanwonenden. Op de vlonders aan de oostzijde van de kolk mag men gewoon vissen.

Het is ook niet de bedoeling dat men loopt op het hoger gelegen gedeelte aan de oostzijde van de kolk. Het looppad is afgezet met houten paaltjes.

Karpervissers
In voorgaande jaren is er veel overlast geweest van karpervissers aan ons water. Nachtvissen en het plaatsen van tentjes of zogenoemde bivy's is pertinent niet toegestaan. Ook het al dagenlang voorvoeren van kilo's voer is niet toegestaan. Het is een relatief kleine kolk, en door te veel voeren komen er teveel voedingsstoffen in het water. Hierdoor bestaat de kans op een versnelde ontwikkeling van algen zoals blauwalg.

Kaart met vis- en looprecht aangaande de kolk aan de rijksweg in Elden