Chris Kootstra wint jeugdwedstrijd 2019

Zaterdag, 29 juni 2019

Chris Kootstra heeft de jeugdwedstrijd 2019 gewonnen. Door 7 vissen te vangen met een totale lengte van 110 cm wist hij de eerste plaats te veroveren. De tweede prijs werd gewonnen door Leon Boers met 4 vissen met een totale lengte van 55 cm. De derde prijs was voor Lucas Perfors. Lucas ving drie vissen met een totale lengte van 45 cm.

Chris Kootstra neemt de beker in ontvangst. De beker werd uitgereikt door voorzitter John Beijer.

De organisatie moest even schipperen met de locatie. Bij de oorspronkelijke plaats werd namelijk eikenprocessierups aangetroffen in de eiken boven het wandelpad en het viswater. Twee dagen voor aanvang moest de locatie nog gewijzigd worden. De wedstrijd vond nu plaats aan de kolk van Knuiman / Voorburgse Kolk in Elden. Snel werden er visplaatsen vrijgemaakt, zodat alle aangemelde kinderen ook konden vissen.

Alle visplaatsen waren bezet.

Maar liefst 17 kinderen (en bijhorende begeleiding) trotseerden de zomerzon. Werd er vorig jaar nog gevist in de middag, dit jaar werd er gevist van 9:30 uur tot 11:15 uur. Al vrij snel werden de eerste vissen gevangen. De vangst bestond uit ruisvoorns, blankvoorns en baars. Ook werd er een zonnebaarsje gevangen.

Alle kinderen gingen met een prijs naar huis.

In totaal wisten 8 kinderen een of meerdere vissen uit het water te halen. Uiteindelijk gingen wel alle kinderen met een mooie prijs naar huis. Dit mede dankzij sponsoring van Hengelsportzaak Anton Corton in Heteren.

De volledige uitslag is hier te vinden.