HSV Elden helpt bij visles basisschool De Toermalijn

Vrijdag, 24 augustus 2018

Op donderdag 23 augustus heeft Hengelsportfederatie Midden Nederland in samenwerking met HSV Elden een visles verzorgd voor de leerlingen van groep 8 op basisschool De Toermalijn in Arnhem. Vismeester Ans van Heumen van HF Midden Nederland en HSV Elden bestuurslid Harrie Kootstra verzorgden 's ochtends een theorieles over vissen. Het leukste onderdeel echter was het vissen in de praktijk!

Toch wel eng, die maden

Voor alle kinderen was er een hengel beschikbaar. HSV Elden had voor het aas gezorgd, maden en maïs. De maden werden door een aantal kinderen eerst met wat reserve bekeken. "Toch wel eng hoor", was een van de reacties. Een aantal kinderen durfden de maden wel aan te raken, en al snel konden de eerste kinderen gaan vissen.

Al snel werden de eerste vissen gevangen. De vangst bestond uit rietvoorns, blankvoorns en baars. Er werd zelfs nog een zeelt gehaakt door een van de leerlingen, deze wist echter weer los te komen.

Uiteindelijk werden er in het anderhalf uur dat er gevist werd zo'n 40 vissen gevangen door de kinderen. En zoals overal, het ene kind wist wat meer te vangen dan het andere kind. Sommige kinderen wisten helaas geen vis te vangen. Maar desondanks vonden alle kinderen het een geslaagde schooldag.

Jeugdvergunning
Een aantal kinderen gaf ook direct aan vaker te willen gaan vissen. Dat kan met de gratis jeugdvergunning die HSV Elden aanbiedt.