Gino Leenders wint voor de tweede maal de jeugdwedstrijd

Woensdag, 8 augustus 2018

Gino Leenders heeft voor de tweede keer op rij de jaarlijkse jeugdwedstrijd van HSV Elden gewonnen. Door de warmte werden er weinig vissen gevangen, maar Gino wist een grote voorn op het droge te krijgen. Hij mocht daarom de beker, samen met een mooie nieuwe werphengel, mee naar huis nemen.

Op zaterdagmiddag 30 juni werd de jeugdwedstrijd gehouden aan de gracht in Elden. Ondanks de hitte van de dag lieten de kinderen zich niet uit het veld slaan. Een aantal doorgewinterde hengelaars van HSV Elden hielpen mee in de begeleiding van de kinderen. Helaas lieten de vissen het dit jaar afweten. Slechts twee kinderen wisten een vis te vangen.

Er werd gevist op lengte. De persoon die de meeste centimeters aan vis zou vangen ging er vandoor met de hoofdprijs. Binnen 3 minuten na de start van de wedstrijd wist Gino Leenders een voorn van zo'n 20 centimeter te vangen. Daarna bleef het angstvallig stil. Vlak voor het einde wist dan toch Siem Bastiaansen ook een vis te vangen, een baars van ongeveer 10 centimeter.

Doordat de overige kinderen geen vis hadden gevangen werden de overige prijzen verloot. Uiteindelijk hadden alle deelnemende kinderen een leuke prijs om mee naar huis te nemen. De prijzen werden gesponsord door Anton Corton Hengelsport uit Heteren.