Onderhoud bij de kolk en gracht

Zaterdag, 9 juni 2018

De oplettende visser heeft het al gemerkt. De laatste weken is er gemaaid bij zowel de gracht in Elden als bij de kolk van Knuiman. Visplekken zijn weer vrij gemaakt van riet en hoog gras. In de gracht gaan we de komende week nog wel wat waterplanten weghalen.

Kolk van Knuiman
Op zaterdag 9 juni zijn de bestuursleden druk geweest met het maaien van de kolk en het vrijmaken van de vlonders en steigers. Dit keer nam onze voorzitter John Beijer zelf de bosmaaier ter hand om alles er goed uit te laten zien.

John Beijer druk aan het werk

Gracht
Begin juni hebben de bestuursleden Remon Robbers en Harrie Kootstra de gracht vrijgemaakt van riet op een aantal plaatsen. Met de speciale onderwatermaaier die we aan de bosmaaier kunnen bevestigen konden we het riet onder water wegsnijden, waardoor het ook niet zo snel terug zal groeien.

Wat hier nog wel moet gebeuren is dat de waterplanten moeten worden verwijderd op de visplaatsen. Dat zal in de komende weken gebeuren.