David wint de forellenbokaal

Woensdag, 25 april 2018

Op zaterdag 21 april werd het seizoen weer officieel geopend door een aantal hengelaars van HSV Elden. Met droog weer en een graadje of 22 was het prima vertoeven bij de forellenvijvers in Gendt. De forellenbokaal, voor de persoon die het dichtste bij 10:00 uur een forel vangt, werd gewonnen door David. Deze hengelaar ving het dichtst bij de klok van 10 uur een forel en mag zich nu voor een jaar lang eigenaar noemen van de bokaal.

Het aantal deelnemers was minder dan de voorgaande jaren. Dit kwam vooral door het feit dat een aantal jeugdleden een voetbalwedstrijd moesten spelen (met succes, 4-3 winst), in tegenstelling tot de voorgaande jaren. In totaal waren er 10 hengelaars. Om 8:00 uur precies werd er gestart en werden er 50 forellen en 1 zalmforel uitgezet. Om 9:00 waren deze forellen allemaal al gevangen, waardoor er werd besloten tot een tweede uitzet van nog eens 30 forellen en een zalmforel. Uiteindelijk werden er 72 forellen en 2 zalmforellen gevangen door de aanwezigen.

Ton Peelen had voor iedereen slaatjes en gehaktballen meegenomen.

Even poseren met de vangst.