Nieuwe bosmaaier HSV Elden

Vrijdag, 30 juni 2017

HSV Elden heeft een nieuwe bosmaaier aangeschaft. Bijzonder aan deze bosmaaier is dat er een speciale riet maaikop is meegeleverd die het riet onder water kan afmaaien. Ter voorbereiding van de jeugdwedstrijd van 1 juli is de bosmaaier ingezet om de visplekken te maken.

Op 29 juni heeft het waterschap Rivierenland in overleg met Hengelsportvereniging Elden delen van de gracht bij park Westerveld gemaaid. Drie delen rietkraag en het pompeblad aan de zijde van het voetpad zijn gemaaid. Hierdoor kan ook de kleinere jeugd weer vissen aan dat gedeelte van de gracht, zonder de kans dat er tuigjes worden verspeeld in het pompeblad.

Het riet dat nog was achtergebleven is door de bestuursleden vakkundig weggemaaid met de nieuwe bosmaaier.