HSV Elden biedt helpende hand bij eerste VISles in Arnhem

Donderdag, 30 juni 2016

Woensdag 29 juni kregen leerlingen van bassischool het Jongleren in de Schuytgraaf in Arnhem VISles. Het was de eerste keer dat er in Arnhem VISles gegeven werd. De VISles werd mede mogelijk gemaakt door een vrijwilliger van hengelsportvereniging Elden. Dat er nog velen mogen volgen!

Harrie Kootstra van Hengelsportvereniging Elden heeft, samen met enkele vrijwilligers van Hengelsport Federatie Midden Nederland, ervoor gezorgd dat het praktijkgedeelte van de VISles doorgang kon vinden. In de gracht aan de Brabantweg in de wijk De Laar-West konden de kinderen leren hoe een hengel kon worden opgetuigd en hoe ze maden aan een haakje moesten bevestigen. En daarna was het vissen geblazen. De kinderen hadden eerst al een theorieles gehad van een VISmeester van Hengelsport Federatie Midden Nederland.

Ondanks dat enkele kinderen duidelijk beet kregen, lukte het deze keer niet om een vis uit het water te krijgen. Desondanks vonden de kinderen het een geslaagde ochtend.

Basisscholen kunnen contact opnemen met Hengelsport Federatie Midden Nederland voor meer informatie. Als het aan Harrie Kootstra van Hengelsportvereniging Elden ligt krijgt deze VISles navolging op andere scholen in Arnhem en natuurlijk ook in Elden.