Hein Cremers wint opnieuw de Forellentrofee

Maandag, 20 april 2015

Op zaterdagochtend 18 april is het hengelsportseizoen geopend met het vissen op forel bij Aquavita te Driel. Er werd met 13 man gevist en gezamenlijk werden er deze ochtend 32 forellen gevangen. Vooraf was met iedereen afgesproken dat de winnaar van de bokaal diegene zou worden die het dichtst bij de klok van 10:00 uur een forel zou vangen. Het was Hein Cremers, de winnaar van vorig jaar, die om 20 seconden voor 10:00 uur een mooie forel wist te landen. Hij mag ook voor dit jaar de wisseltrofee weer op de schoorsteen zetten!

Er waren rond de 55 forellen uitgezet en 2 wat grotere zalmforellen. Desondanks werden er wat minder vissen gevangen dan vorig jaar. Volgens de kenners kwam dit door de oostenwind, de vis is dan minder vraatzuchtig dan bij wind vanuit de westhoek. Het weer was verder wel erg mooi. Door de afspraak dat aan het eind van de ochtend alle gevangen vis word verdeeld, gingen de meeste hengelaars toch met wat vissen naar huis.

Ingespannen werd er gevist

Ook onze secretaris wist zijn visje te vangen