Gesloten tijd voor vissen met kunstaas

Vrijdag, 29 maart 2024

Let op!!! Van 1 april t/m de laatste zaterdag van mei is het verboden om met kunstaas, een stukje vis, of een dood visje te vissen. Daarnaast moet je iedere snoek, snoekbaars of baars die je eventueel vangt, direct terugzetten (zowel gesloten tijd voor aassoorten als gesloten tijd voor de vissoorten snoek, snoekbaars en baars).

Vanaf de laatste zaterdag van mei (einde gesloten tijd aassoorten én einde gesloten tijd voor snoek, snoekbaars en baars) mag je wettelijk gezien weer met alle aassoorten vissen en mag je bovenmaatse snoek, snoekbaarzen en baarzen in bezit hebben mits de voorwaarden van de vergunning dat toestaan. Op grond van de voorwaarden in de vergunning is het in bezit hebben van snoek bijna altijd verboden en is het in aantal snoekbaarzen dat je in bezit mag hebben, meestal beperkt tot twee.

Zie voor meer informatie over de gesloten tijd voor vissoorten (=directe terugzetplicht) en de gesloten tijd voor bepaalde aassoorten de website van Sportvisserij Nederland.