In memoriam: Joop Stoffels 1945-2024

Maandag, 8 januari 2024

Op woensdag 3 januari 2024 is Joop Stoffels overleden. Op de dag dat hij zijn 79ste verjaardag wilde vieren heeft hij ons onverwachts verlaten. Joop werd kort na de oprichting van onze vereniging in 1964 lid en stond altijd voor iedereen klaar. Was het een jeugdwedstrijd, onderhoud aan de kolk of gewoon zomaar een lid met iets helpen: Joop zei nooit nee!

De laatste 20 jaar was Joop wedstrijdcommissaris en heeft daarin nooit verzaakt. Hij bezat een combinatie van rust en gedrevenheid om dit alles zo goed mogelijk te doen. Bordjes uitzetten op de avond voor de wedstrijd en de volgende ochtend mocht iedereen een lootje trekken voor een mooie stek. Het onderhoud aan de kolk en het helpen bij Cor en Ria Knuiman waren bij hem in goede handen en hij heeft verreweg de meeste uren gemaakt met de bosmaaier van onze vereniging.

Joop was een lieve man met een hoge aaibaarheidsfactor. Zijn mooie glimlach en nimmer aflatende vriendelijkheid zijn herinneringen die we moeten koesteren. Vissen was zijn passie, ooit was hij “Keizer van de Betuwe” en werd daar door ons regelmatig aan herinnerd. Dan zag je zijn ogen weer glinsteren en bleef hij timide, zo was Joop.

Joop, dank voor al dit moois!

Bestuur en leden Hengelsportvereniging Elden