Chris Kootstra eerste in eindstand juniorencompetitie HSV Elden

Zaterdag, 1 juli 2023

Op vrijdagavond 30 juni is de derde en laatste wedstrijd gevist in de juniorencompetitie van HSV Elden. Het was een mooie avond en alle deelnemers wisten vis te vangen. Dat maakte de uitslag van deze avond extra spannend. Uiteindelijk was het Chris Kootstra die zijn hattrick voltooide door ook de laatste wedstrijd te winnen. Philipp Schindler werd tweede en Jayden Pangemanann derde tijdens deze laatste wedstrijd. In de eindstand van de competitie is Chris ook eerste geworden. De strijd om de tweede plek was heel spannend, doordat Jayden en Axel de Boer allebei hetzelfde puntenaantal hadden. Het gewicht van de gevangen vis moest de doorslag geven. Het bleek dat Jayden tweede is geworden in de eindrangschikking en Axel derde.

Op de dinsdag voor de competitie zijn de visplekken nog even schoongemaakt en ontdaan van overdadige groei van waterplanten. De onderhoudscommissie wordt bedankt voor deze hulp.

Dan de vrijdagavond. Nadat er ook deze keer was geloot voor de plaatsen maakten de deelnemers hun hengels en overige materialen klaar. Tonnie Peelen regelde enkele leefnetten en schepnetten voor de deelnemers die deze nog niet hadden. Frits Tiecken zorgde voor extra uitleg bij vragen van de vissers. Beide heren worden bedankt voor de hulp met het organiseren.

Frits zorgt voor een goede begeleiding

Nadat het startschot was gegeven was het Chris die al binnen 2 minuten de eerste grote blankvoorn binnen hengelde. Dat zorgde voor wat extra druk bij de overige deelnemers. Met behulp van de tips & tricks die werden gegeven door de ervaren vissers wisten de overige deelnemers gelukkig daarna ook hun vis te vangen. Zowel Axel als Jayden wisten zelfs twee tellen voor het eindsignaal nog een vis te vangen. De vangst bestond deze keer uit kleine ruisvoorns, enkele baarzen, een paar grote blankvoorns en Chris wist nog een medium formaatje brasem te vangen.

Prijsuitreiking dagprijs en eindstand
Na het opruimen van het materiaal volgt het wegen van de vis. Dit is natuurlijk een extra spannend moment, heb je meer gevangen dan je buurman? Tot slot volgt dan het uitrekenen van de eindstand en de uitreiking van de prijzen. Eerst volgde de uitreiking van de dagprijzen. Net als bij de senioren krijgt de eerste plaats 5,50 euro, de tweede plaats 4,50 euro en de derde plaats 3,50 euro. Daarna volgde de uitreiking van de prijzen voor de eindstand van de competitie. Deze prijzen zijn gesponsord door Decathlon Arnhem Rijnhal. Onze dank gaat uit naar de medewerking.

Het uitrekenen van de eindstand kostte nog even tijd. Van de drie wedstrijden tellen de twee hoogste uitslagen mee. Hierdoor hadden de deelnemers de mogelijkheid om bijvoorbeeld een wedstrijd te laten schieten in verband met andere activiteiten. De uitslag van de derde wedstrijd en de eindstand van de competitie zijn hier te vinden. De geel gemarkeerde vakken zijn de uitslagen die niet meetellen in de eindstand.

Chris krijgt de beker uitgereikt voor de eerste plaats

Volgend jaar weer?
We hebben dit jaar gevist met iets minder deelnemers dan gehoopt en verwacht. De jongens die wel hebben meegedaan hebben in ieder geval een paar leuke avonden gehad waarbij het niet alleen ging om het vissen maar ook om de gezelligheid. We gaan kijken dat we volgend jaar weer een juniorencompetitie vissen. We hopen dan wel op een grotere deelname. Daarnaast willen we kijken dat we volgend jaar ook een wedstrijd vissen op een andere locatie dan de gracht in Elden.

Ook van deze wedstrijd zijn er nog foto's gemaakt. Alle foto's van de competitie kun je hier vinden.

De deelnemers. Helaas was Boris Winter afwezig deze avond.