HF Midden Nederland en HSV Elden verzorgen visles op SO Lichtenbeek in Arnhem

Vrijdag, 16 juni 2023

Op vrijdag 16 juni heeft Vismeester Ron Menting van HF Midden Nederland een visles verzorgd aan SO Lichtenbeek in Arnhem. Vanuit HSV Elden hebben Henk Proper en Frits Tiecken ondersteuning gegeven. Op SO Lichtenbeek geven ze speciaal onderwijs aan ongeveer 340 leerlingen met een lichamelijke, verstandelijke of meervoudige beperking en aan langdurig zieke leerlingen van 4 tot en met 12 jaar. In totaal hebben 14 kinderen kunnen vissen.

De visles bestond uit 1 uurtje theorie in de ochtend. Er werd uitgelegd welke vissen er zwemmen in de omgeving van Arnhem en hoe je een vis kunt onthaken op een goede manier. In de middag wordt de theorie omgezet naar de praktijk en gaan de leerlingen ook echt vissen. De vismeester had voor alle kinderen hengels meegenomen die gebruikt konden worden.

Helaas werd er niet veel gevangen. Wel kwamen er twee kreeften aan de haak, wat natuurlijk erg bijzonder is. Uiteindelijk hadden alle deelnemende kinderen een geweldige middag. Hieronder vind je enkele foto's van de middag.