Vis Uitje Hengelsportvereniging Elden 2023

Woensdag, 24 mei 2023

Op vrijdag 19 en zaterdag 20 mei 2023 heeft het eerste vis-uitje van hengelsportvereniging Elden plaatsgevonden. Het idee hiervoor werd in de najaarsvergadering van 2022 naar voren gebracht door Wim Deegens. Na de feestavond eind maart 2023 kwam het definitieve plaatje rond. In de vroege ochtend van 19 mei vertrokken 4 koppels richting Andijk in Noord-Holland.

Wim had een prachtige route uitgezet via de Veluwe en bij Harderwijk doken we de Flevopolder in richting Lelystad. Vanuit Lelystad via de dijk naar Enkhuizen en dan is het nog maar een stukje naar Andijk.

Op de vrijdag stond een individuele wedstrijd op het programma in het prachtige “onder-kanaal” bij het gemaal Wervershoof. Na de loting werd iedereen keurig afgezet op zijn stek en vanaf 10:15 kon er worden gevist. In het begin leek er zeer weinig actieve vis aanwezig maar na een goed half uur werden de eerste brasems geland op de stekken die het dichts bij het gemaal lagen. Nadat de stroming rond de middag veranderde bleek het omgekeerde het geval. Uiteindelijk wisten 6 van de 8 deelnemers 1 of meerdere brasems te vangen. Rond 16:00 uur ging de toeter van Joop en werd de vis zorgvuldig gewogen en teruggeplaatst. Het was geen toeval dat Wim en Rob Deegens net iets meer hadden dan de andere deelnemers.

Viswater in Noord-Holland

Na het vissen vertrok de hele groep naar Hotel De Vooroever in Onderdijk. Op een zonnig terras werd nagepraat over de, voor velen, eerste kennismaking met Noord-Hollands viswater. Na een lekker biertje ging de groep aan tafel voor een uitstekend 3-gangen diner. Ik kan jullie vertellen, er is geen seconde stilte geweest aan tafel. Na het diner zijn Wim en Rob het viswater voor de volgende ochtend gaan verkennen.

Diner in het hotel

Op zaterdag 20 mei was een koppelwedstrijd gepland en alle koppels hadden uiteraard hun strategie goed doorgesproken in de hotelkamers. Deze keer was een prachtig kanaal bij De Hulk net onder Hoorn uitgekozen en ook daar zat genoeg vis. Wederom prachtig weer en tijdens deze wedstrijd werden alleen voorns en sommige baarzen gevangen. Om 14:00 werd gestopt en toog de hele groep terug naar thuishaven De Vooroever in Onderdijk. Tijdens het gezamenlijke drankje bleek dat Wim en Rob ook deze keer de meeste vis hadden gevangen. Voor iedereen had Wim een prachtig aandenken meegebracht voor deze heerlijke eerste sessie van HSV Elden Vis-uitje!

Gezellig op het terras

Dank aan de organisatoren voor deze 2 heerlijke dagen!