Remko van den Ham wint de forellentrofee

Zaterdag, 15 april 2023

Remko van den Ham heeft dit jaar de forellentrofee gewonnen. De forellentrofee is een gimmick voor de persoon die het dichtst bij de klok van 10 uur een forel weet te vangen tijdens de seizoensopening van HSV Elden bij de forellenvijvers in Gendt. Remko wist enkele seconden voor 10 uur een forel te vangen. Het werd nog spannend omdat meerdere mensen tegelijkertijd een forel hadden aangeslagen. Uiteindelijk waren er drie personen die binnen een tijdsbestek van 20 seconden een forel vingen rond de klok van 10 uur.

Plaats van handeling was zoals ieder jaar de forellenvijvers in Gendt. Op 15 april trotseerden 12 vissers de koude noordenwind. De temperatuur was rond de 6 graden, maar dat mocht de pret niet drukken. Er werden in totaal 70 forellen en 4 zalmforellen uitgezet. Daarvan zijn er 56 forellen en 3 zalmforellen terug gevangen.

De trofee wordt overhandigd door voorzitter John Beijer. Remko mag deze trofee een jaar lang op de schoorsteenmantel plaatsen.

Er werd door de vereniging gezorgd voor een natje en een droogje om op te warmen tijdens het vissen. Na afloop werden de gevangen vissen verdeeld onder de deelnemers.