Ook dit jaar is er weer een Juniorencompetitie van HSV Elden

Maandag, 11 maart 2024

HSV Elden organiseert dit jaar voor het tweede jaar een juniorencompetitie. Al enige jaren organiseren we eind juni / begin juli een jeugdwedstrijd voor onze jeugdleden. In de afgelopen jaren gingen er stemmen op om ook voor de junioren van 12 t/m 18 jaar die lid zijn van onze vereniging iets te organiseren. We zetten net als vorig jaar weer een competitie op van 3 wedstrijden, waarbij de 2 beste resultaten meetellen. Alle wedstrijden worden op vrijdagavond gevist in Elden en eventueel Elderveld. En voor de ouders: kijken mag, maar de junioren vissen helemaal zelf.

Aanmelden
De juniorencompetitie is alleen voor leden van HSV Elden. Voor opgave aan de competitie kun je mailen naar info@hsv-elden.nl. De wedstrijden gaan door bij een minimale opgave van 8 junioren.

Welke dagen?
Er wordt gevist op de volgende vrijdagavonden:
  • 31 mei
  • 14 juni
  • 28 juni
Locatie
De eerste wedstrijd wordt gevist in de gracht bij Park Westerveld in Elden. Voor de tweede wedstrijd kijken we naar een locatie in Elderveld. De derde wedstrijd vissen we weer in Elden.

We vissen volgens het volgende reglement:
  • Er wordt gevist op gewicht. Alle vis telt. Roofvis telt niet, met uitzondering van baars en roofblei.
  • Er wordt gevist met de vaste hengel. Dus NIET met een feeder of andere werphengel.
  • Bij de wedstrijden zijn er prijzen voor de beste drie.
  • Bij de wedstrijden mag worden gevoerd.
  • Na alle wedstrijden wordt een eindklassement opgemaakt. De beste twee resultaten tellen mee. Je mag dus een wedstrijd overslaan.
  • Bij de wedstrijden wordt een puntentelling toegepast. De winnaar krijgt 50 punten. De nummer twee krijgt 49 punten, de nummer drie 48 enzovoort. Degenen die geen vis hebben gevangen, krijgen 10 punten minder dan degene die de kleinste hoeveelheid vis (in gram) heeft gevangen. Degenen die niet aanwezig zijn geweest, krijgen 0 punten.
  • Een vis die aangeslagen vóór het eindsignaal, mag worden geland en telt mee.
    Bij gelijk eindigen in het eindklassement telt het totaal gevangen gewicht.
    In alle andere gevallen waarin het reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdcommissie.
  • De wedstrijden zijn van 19 uur tot 21:30 uur.
  • Je bent een half uur voor aanvang van de wedstrijd aanwezig.
Wat neem je mee naar de wedstrijd?
  • Een vaste hengel en tuigjes
  • Een stoel of zitkist
  • Een schepnet en een leefnet*. Met betrekking tot het leefnet gelden de volgende eisen:
  1. De minimale diameter is 40 cm (rond leefnet) of 50 cm diagonaal (rechthoekig leefnet).
  2. Een lengte van minimaal 3 meter
  3. Van zacht materiaal zijn.
  4. Voorzien van voldoende hoepels voor een goede ligging.
  5. Het leefnet moet stevig liggen of worden verankerd.
  6. Het leefnet niet van binnenuit verzwaren.
* Heb je geen schepnet of leefnet voorhanden? Geef dit aan bij opgave. Wij kijken als vereniging of we een leefnet ter beschikking kunnen stellen voor de wedstrijd. Maar de voorkeur is dus om een eigen leefnet mee te nemen!