Visplaatsen vrijgemaakt in gracht Elden

Zondag, 29 mei 2022

Op zaterdagmiddag 28 mei hebben een aantal leden een tiental visplekken vrijgemaakt in de gracht in Elden. Zondagochtend is er een wedstrijd in de competitie, maar het water was eigenlijk niet meer fatsoenlijk bevisbaar door de overmatige groei van waterplanten.

Met zes personen was de klus snel gedaan. Het resultaat is dat er plaatsen vrij zijn gemaakt van waterplanten zodat er gevist kan worden. Dit is niet alleen voor de wedstrijdvissers, maar ook de recreatieve visser kan hier gebruik van maken. Denk bijvoorbeeld aan de jeugdleden die hier nu weer een hengeltje kunnen uitgooien.

Groei van waterplanten
De laatste jaren zie je steeds meer dat de watergangen volledig dicht groeien met waterplanten als waterpest en gele plomp. Als hengelsportvereniging zien we dit met lede ogen aan. We hebben contact gehad met het waterschap. Het wordt gedoogd dat we plaatsen vrijmaken om te vissen, zo lang we ook gedeelten met riet en planten laten staan.

Mocht je nu zelf ook een plaats hebben waar je denkt dat er schoongemaakt kan worden? Neem contact op met de onderhoudscommissie. Misschien kunnen we hier in ondersteunen met materiaal. Daarnaast kunnen we als vereniging altijd meer vrijwilligers gebruiken die af en toe een handje uit de mouwen willen steken.