Viswedstrijd voor de jeugd tot en met 12 jaar

Donderdag, 18 mei 2017

Op zaterdag 1 juli organiseert Hengelsportvereniging Elden een viswedstrijd voor de jeugd tot 12 jaar. Deze wedstrijd zal plaatsvinden aan de gracht bij de volkstuinen in Elden. Het tijdstip is van 13:00 uur tot 16:00 uur. Er is voor iedere deelnemer een kleine prijs. Opgeven voor deze wedstrijd kan via hsv-elden@hotmail.com. Er kunnen maximaal 15 kinderen meedoen, dus wees er snel bij!!

Tot zo'n 15 jaar geleden werd er door Hengelsportvereniging Elden wel eens een viswedstrijd voor de jeugd georganiseerd. Deze wedstrijden vonden meestal plaats in de kolk van Knuiman. Vanaf het jaar 2000 daalde het aantal jeugdleden echter snel, zodat het geen zin meer had om een jeugdwedstrijd te organiseren.

Sinds de komst van de website zo'n vier jaar geleden zien we het aantal jeugdleden echter snel toenemen. In 2016 hebben de bestuursleden Remon Robbers en Harrie Kootstra het op zich genomen om voor het eerst weer een jeugdwedstrijd te organiseren. Deze wedstrijd was een groot succes. 14 kinderen namen deel en er werd veel gevangen. Daarom gaan we ook dit jaar weer een wedstrijd organiseren.

Als locatie hebben we gekozen voor de gracht bij de volkstuinen en Park Westerveld. Veel kinderen vissen hier al regelmatig en er kan gemakkelijk een visje worden gevangen.

Diverse begeleiders van HSV Elden zullen ondersteuning geven aan de kinderen, maar u als ouder mag natuurlijk ook helpen met het be-azen van de haak of het er af halen van een vis. Het is echter wel de bedoeling dat de kinderen zelf vissen ;-) .

We zien jullie allemaal op 1 juli om 13:00 uur aan de gracht!