Johan Cremers wint Knuimanbokaal - update

Donderdag, 30 juni 2022

Johan Cremers heeft de Knuimanbokaal gewonnen. In de eerste wedstrijd wist Johan de eerste plaats binnen te vissen en in de tweede wedstrijd de tweede plaats. Daardoor won hij met overmacht. UPDATE: De volledige uitslag is nu te vinden onder aan dit artikel.

De wedstrijd om de Knuiman bokaal bestaat uit twee losse wedstrijden. Ieder lid van HSV Elden kan meedoen met deze wedstrijd. Er zijn geen deelnamekosten. Deze wedstrijd kan dan ook bij uitstek worden gezien als kennismaking met de wedstrijdsport bij HSV Elden. Er wordt gevist op gewicht van de vissen. De winnaar krijgt 50 punten, de tweede plaats 49, enz. Vang je geen vis, dan krijg je 10 punten minder dan de laatste persoon die wel vis heeft gevangen.

De eerste wedstrijd werd op woensdagavond 1 juni gevist in de gracht in Elden. Een paar avonden ervoor had een team van vrijwilligers een tiental visplaatsen vrijgemaakt van waterplanten. Johan Cremers wist bijna direct na het beginsignaal een dikke brasem aan de haak te slaan. Uiteindelijk wist hij mede door deze vangst de eerste plaats binnen te vissen.

De tweede wedstrijd werd op woensdagavond 15 juni gevist aan onze kolk. Daar beperkte de vangst zich tot enkele voorns en een baarsje. Omdat Johan Cremers hier toch een visje wist te vangen was hij in de einduitslag niet meer in te halen door de concurrentie.

Sfeerbeeld van de tweede avondwedstrijd

De volledige uitslag is hier te vinden.