Penningmeester Harrie Kootstra wint 1e wedstrijd Knuiman bokaal!

Donderdag, 17 juni 2021

Op woensdag 16 juni 2021 heeft Hengelsportvereniging Elden haar 1ste wedstrijd van 2021 gevist. Vanwege corona maatregelen kon 2 eerder geplande wedstrijden nog niet plaatsvinden. Op deze zeer warme woensdag stonden 7 deelnemers om 18:00 uur aan de kolk aan de Rijksweg klaar om de 1ste wedstrijd van de Knuiman bokaal te vissen. In de dagen vooraf waren voldoende visplekken gemaakt en het loopgedeelte langs de kolk gemaaid.

Al snel werd duidelijk dat de vis zich moeilijk liet vangen. Her en der werd een baarsje of voorn binnengehaald maar grote vis liet zich niet zien. Wel op diverse plekken de opstijgende belletjes van naar voedsel zoekende vis op de bodem maar geen zin in het aangeboden aas.

In het laatste half uur vindt wordt normaliter nog wel eens een grote brasem of zeelt gevangen maar tot 10 minuten voor het eindsignaal bleef het stil. Toen was het ineens Harrie Kootstra die opviel met een gekromde hengel tussen de gele plomp. “Ja heren, er zit een zeelt aan” was zijn reactie maar dan moet je hem natuurlijk nog wel landen. Met al die gele plomp en relatief dunne lijn is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend. Met de nodige opmerkingen dat de tijd bijna voorbij was probeerden “collega-vissers” hem te plagen maar Harrie bleef de rust zelve. Na zeker 15 minuten sturen door de waterplanten werd even na half 10 een prachtige zeelt geland die hem tegelijkertijd de 1ste plaats bezorgde. Een knappe prestatie van een trotse winnaar!

De uitslag van de wedstrijd vindt u hier. De 2e wedstrijd in de kolk wordt op woensdag 30 juni gevist.