Over ons

Hengelsportvereniging (HSV) Elden is opgericht in de maand mei van het jaar 1964. De HSV heeft zijn standplaats in Elden, onder de rook van Arnhem. Leden van de vereniging zijn vooral te vinden in Elden en de omliggende Arnhemse wijken Elderveld, De Laar (Oost en West), De Schuytgraaf en Zuid (Malburgen).

Hoofddoel van de vereniging is het aanbieden van hengelsportfaciliteiten in de ruimste zin des woords. Naast het bestaande vergunningstelsel schenken wij veel aandacht aan het wel en wee van vis en visser. Dit betekent zorg dragen voor een goede waterkwaliteit en visstand, een prima bereikbaarheid van het viswater en een aantal sociale activiteiten waaronder wedstrijden en een jaarlijkse feestavond met bingo. Gezelligheid voor de vissers en kwaliteit van het viswater staan bij ons voorop.

Als vereniging zijn wij aangesloten bij de regionale Hengelsportfederatie Midden Nederland en bij de landelijke organisatie van Sportvisserij Nederland. Via beide organisaties kunnen onze leden in veel regionale en landelijke viswateren hun hengeltje uitgooien. Daarnaast kun je met het lidmaatschap van HSV Elden exclusief vissen in de Voorburgse Kolk, ook wel Kolk bij Knuiman genoemd.

Gezien de omvang van de vereniging hebben wij gekozen voor een clubblad dat 1x per jaar verschijnt. Hierin staat alle informatie van de club en het is een positieve stimulans aan leden voor een gezonde betrokkenheid bij de vereniging. In het boekje staan onder andere een voorwoord van de voorzitter, verslagen van vergaderingen, data van evenementen en natuurlijk de onmisbare sappige verhalen zoals deze in de hengelsport thuishoren.

Voor meer informatie kunnen belangstellenden terecht bij: info@hsv-elden.nl