Loop- en visrecht langs de kolk

Woensdag, 23 april 2014

Onlangs hebben zich enkele problemen voorgedaan rondom 'onze' kolk met betrekking tot het looprecht en visrecht. Een aantal nieuwe leden begaf zich op terrein waarvoor HSV Elden geen looprecht heeft. Dit artikel geeft meer duidelijkheid.

Op onderstaande kaart is duidelijk aangegeven waar leden mogen lopen en waar leden mogen vissen. De delen die groen op de kaart zijn weergegeven geven het looprecht aan. De delen die rood zijn gearceerd betreffen privé-grond. Hier mag men dus niet lopen!

De drie vlonders die langs de knotwilgen en de moestuin liggen bij Rijksweg 89 zijn alleen toegankelijk tijdens wedstrijden die worden georganiseerd door HSV Elden.

Duikers
Ook geeft dit artikel antwoord de klacht van hengelaars over duikers die af en toe komen duiken in de kolk. Deze duikers vertrekken vanaf de witte villa. Dit is gewoon toegestaan. Het kan vervelend zijn voor een visser wanneer die net wil vissen wanneer er wordt gedoken, maar in overleg met elkaar moet eea mogelijk zijn.