Gino Leenders wint de jeugdwedstrijd

Zaterdag, 1 juli 2017

Gino Leenders heeft de jaarlijkse jeugdwedstrijd van HSV Elden gewonnen. In een spannende wedstrijd bleef Gino de andere kinderen voor. Hij mocht daarom de beker, samen met een mooie nieuwe werphengel, mee naar huis nemen.

Op zaterdagmiddag 1 juli werd de jeugdwedstrijd gehouden aan de gracht in Elden. Ondanks de af en toe dreigende lucht en soms wat miezerregen, lieten de kinderen zich niet uit het veld slaan. Een aantal doorgewinterde hengelaars van HSV Elden hielpen mee in de begeleiding van de kinderen. En ondanks dat het soms wat moeite kostte, wisten alle deelnemende kinderen 1 of meer vissen te vangen.

Er werd gevist op lengte. De persoon die de meeste centimeters aan vis zou vangen ging er vandoor met de hoofdprijs. Al snel ontstond er een wedstrijd op zich. Wie ving de grootste of juist de kleinste vis? Uiteindelijk wist Teun van Rheede een voorntje van 6 cm te vangen, terwijl de grootste vissen werden gevangen door Luca Leenders en Chris Kootstra (24,5 cm). Maar er kon er maar 1 persoon met de beker naar huis. En dat bleek dus Gino te zijn.

Uiteindelijk hadden alle deelnemende kinderen een leuke prijs om mee naar huis te nemen. De prijzen werden gesponsord door Anton Corton Hengelsport uit Heteren.

Een foto-impressie is te vinden op onze facebookpagina.