Gezocht: Leden die een enquête willen afnemen bij sportvissers

Woensdag, 8 juli 2015

In 2014 is Hengelsportfederatie Midden Nederland gestart met een uitgebreid sportvisserij onderzoek waarbij vanuit een vliegtuig sportvissers zijn geteld. Deze informatie wil de federatie aanvullen met informatie over de vissers zelf zodat ze beter weten wat sportvissers bezig houdt en waarom ze op de rivier vissen. Deze informatie wordt gebruikt in de belangenbehartiging o.a. om de rivieroevers in de toekomst bevisbaar te houden. Per ingevulde enquête betaald de federatie aan de vrijwilliger een vergoeding van 2,50 euro zodat de vrijwilliger er geen geld bij hoeft te leggen.

Om deze informatie te verzamelen is de federatie op zoek naar mensen die enquêtes willen afnemen. Met het afnemen van korte enquêtes wil de federatie meer informatie verzamelen over de sportvisser. Het afnemen van de enquête kost maar even tijd en levert heel veel bruikbare informatie op.

De vragen uit de enquête gaan over de vissoorten waarop wordt gevist, hoe vaak men vist, wat men vangt etc.

Het is wenselijk dat de vrijwilliger op een korte afstand van de Waal, Pannerdensch Kanaal of de Neder-Rijn/Lek woonachtig is. Per ingevulde enquête betaald de federatie aan de vrijwilliger een vergoeding van 2,50 euro zodat de vrijwilliger er geen geld bij hoeft te leggen.

Het is de bedoeling dat deze enquêtes wordt afgenomen in het weekend tussen 09.00-12.00 uur in de periode juni tot eind augustus 2015. Alle informatie is welkom, dus ook als je maar een paar keer kunt en wilt deelnemen.

Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden neem dan contact op met de Hengelsportfederatie Midden Nederland via telefoonnummer 026-3212045.